سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سوسیس بندری خوشمزه

سوسیس بندری یک فست فود خوشمزه و ایرانی است که از ترکیب سوسیس، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود. این غذا به عنوان غذای خیابانی سرو می شود و در نان باگت ساندویچ می شود. سوسیس بندری یک غذای تند و لذیذ است که می توان آن را به راحتی در منزل تهیه کرد.

مواد لازم برای 2 نفر
پیاز    1 عدد
سیر    1 حبه
سوسیس آلمانی یا کوکتل    4 عدد
رب گوجه فرنگی    2 قاشق غذا خوری
نمک و زردچوبه    به مقدار لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز    به مقدار لازم

 

طرز تهیه سوسیس بندری


مرحله اول

برای تهیه سوسیس بندری به روش بازاری، در ابتدای کار پیاز را شسته و پوست می گیریم. سپس آن را به صورت ورقه های درشت برش می دهیم. سپس تابه ای را با 2 قاشق غذاخوری روغن روی حرارت قرار دهید تا روغن خوب داغ شود.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. بعد از نرم شدن پیاز، ادویه ها را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا ادویه ها و پیاز کاملا با هم ترکیب شوند.
سطح سوم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و همراه با پیاز تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا گرفته شود. تفت دادن رب گوجه فرنگی نه تنها رب را خوشبو می کند، بلکه به زیباتر شدن آن نیز کمک می کند.
مرحله چهارم

در همین حین سوسیس ها را به صورت حلقه های نازک برش دهید. برای اینکه ظاهر سوسیس بندری شبیه سوسیس بندری بازار باشد، توصیه می کنیم سوسیس ها را به صورت مورب برش دهید تا ظاهر جذاب تری داشته باشند.
مرحله پنجم

در این مرحله سوسیس های خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا پیاز و کالباس یکدست شوند. حالا برای اینکه سوسیس ها کاملا بپزند یک لیوان آب به تابه اضافه می کنیم.
مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم سوسیس ها به مدت 10 دقیقه با حرارت ملایم بپزند. توجه داشته باشید که نیازی به سرخ کردن کالباس در سوسیس بندری اصل ایرانی نیست. حالا باید صبر کنیم تا آب داخل تابه کاملا کشیده شود.
مرحله هفتم

در مرحله آخر که سوسیس ها کاملا پخته و نرم شدند تابه را از روی حرارت بر می داریم. در این مرحله برای تزیین سوسیس بندری آن را در ظرف سرو بریزید و با گوجه فرنگی خرد شده و خیارشور و سس دلخواه سرو کنید.

 

طرز تهیه سوسیس بندری اصیل و خوشمزه